Alldeles oavsett pandemi eller inte så har sista åren lärt oss att de digitala kanalerna är här för att stanna. Vi behöver nå ut med våra budskap, bjuda in våra kunder till att se oss som en källa till kunskap. Så att när de väl är redo för att göra affär är vi med i matchen.
Men de flesta av oss är inte proffs på medieproduktion eller sändningsteknik. Vad gör vi då?
Kolla in här och förhoppningsvis får du lite tips och idéer.
Webinar – säljpresentation på nätet
Tänk dig en säljpresentation, fast på nätet och med öppen inbjudan till diverse åskådare, så har du ett webinar. Det är ett bra verktyg för att positionera dig och ditt företag som den naturliga källan för specialistkunskap inom ert område. Viktigt att ha en kvalitativ sändning så att ljud och bild är på topp och speglar den kvalitet ni vill associera med ert företag.
Livestreaming – dela din vardag
Som en presskonferens, fast öppen för alla som vill se. Det passar lika bra vid en produktlansering som vid en särskild händelse i stil med en invigning. Även här är det väsentligt att tekniken fungerar för att skapa en bra upplevelse för tittaren. Ytterligare en möjlighet är en chatt där deltagare kan interagera live.